I.Reklamačné podmienky
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady a potvrdzuje, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo, ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru
- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
- je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti
- vyhovuje požiadavkám právnych predpisov Slovenskej republiky.
- Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na tovare v čase 24 mesiacov od prevzatia.
- Ustanovenie uvedené v predchádzajúcom odseku obchodných podmienok sa neuplatní pri tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru za vadu zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak vadu sám kupujúci spôsobil.
- V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
- výmenu za nový tovar,
- opravu tovaru,
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpenie od zmluvy.
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy
- ak má tovar podstatnú vadu,
- ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
- pri väčšom počte chýb tovaru.
- Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, akú náhradu požaduje. Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Ak si nezvolí kupujúci svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva rovnaké ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
- Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
- Ak predávajúci preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
- Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri doručení zásielky za prítomnosti dopravcu a má nárok tovar neprebrať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. Ak zásielku od dopravcu preberie, stráca nárok na prijatie reklamácie. V prípade, že zásielku nepreberie z dôvodu mechanického poškodenia, pre prijatie reklamácie je potrebná informácia predávajúcemu e-mailom, alebo telefonicky.
- Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, ktoré neboli zjavné pri prevzatí zásielky, je kupujúci povinný uplatniť okamžite po ich odhalení – najneskôr však do 3 dní od prevzatia zásielky. Neskoršie reklamácie tohto druhu je možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia od dopravcu.
- Reklamácia sa vzťahuje len na preukázateľné výrobné chyby spôsobené výrobcom, ktoré boli zistené ihneď po dodávke tovaru, alebo počas jeho používania. Reklamácia sa nevzťahuje na chyby spôsobené užívateľom počas bežného používania tovaru.
- Aby mohla byť reklamácia kupujúceho akceptovaná, je nutné:
a/ Po prevzatí tovaru si riadne prezrieť tovar. Ak kupujúci zistí pri prevzatí tovaru chyby, je jeho povinnosťou oznámiť zistené skutočnosti predávajúcemu prost-redníctvom e-mailu, alebo telefonicky, alebo formulárom najneskôr však do 3 dní od prevzatia tovaru.
b/ V prípade, ak kupujúci zistí akýkoľvek rozdiel medzi objednávkou a skutočne dodaným tovarom (v druhu, v množstve alebo cene), alebo nedostane so zásielkou priložený doklad o nákupe, je jeho povinnosťou ihneď informovať predávajúceho prostredníctvom e-mailu, alebo telefonicky, formulárom.
c/ V prípade, ak kupujúci zistí výrobné chyby, je potrebné najprv tovar na vlastné náklady zaslať na adresu predávajúceho spolu s uvedením dôvodu reklamácie. K reklamovanej zásielke je potrebné priložiť kópiu ústrižku od doručovateľa. Poštovné a iné poplatky predávajúci nevracia. Pri spätnom zasielaní je kupujúci povinný zabaliť tovar tak, aby sa predišlo jeho poškodeniu. Poškodenie tovaru pri preprave má za následok neuznanie reklamácie. Reklamovaný tovar je zasielaný buď formou balíka, alebo doporučene ako list. Pri zaslaní tovaru dobierkou nebude táto zásielka prijatá.
- Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Nedodržanie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde k prejavu vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) voči predávajúcemu.
- Reklamačné konanie začína plynúť dňom prevzatia reklamovaného tovaru predávajúcim a končí dňom odoslania vybavenej reklamácie kupujúcemu. O oprávnenosti reklamácie rozhodne predávajúci najneskôr do 3 pracovných dní od prijatia reklamovaného tovaru. Niekedy sa však stane, že tovar je potrebné zaslať na posúdenie priamo výrobcovi. V tom prípade sa lehota rozhodnutia o oprávnenosti reklamácie predĺži. O výsledku bude kupujúci informovaný prostredníctvom e-mailu, pokiaľ sa nedohodne s predávajúcim inak. Oprávnená reklamácia vrátane odstránenia chyby bude vybavená na náklady predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa začatia reklamačného konania.
- Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
- V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do 30 dní po ukončení reklamačného konania.
- Reklamácie sú vybavované v súlade so zákonom č. 250/2007 Z.z.., zák. č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom v platnom znení. Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u predávajúceho v NEPOŠKODENOM STAVE, kompletný, s príslušenstvom, v originálnom obale, zabalený tak, aby bol spôsobilý na prepravu krehkého tovaru. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný e-mailom, resp. SMS správou bezprostredne po ukončení reklamačného konania.
- Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia tovaru (§ 627 Občianskeho zákonníka).
II.Vylúčenie zodpovednosti
1. www.balanceshop.sk bola zostavená za účelom poskytnutia informácií a vzdelania v oblasti a témach, ktoré zastrešuje. Vlastník domény nenesie zodpovednosť za akékoľvek nepochopenie alebo nesprávne použitie poskytnutých informácií. Cieľom webstránky nie je diagnostikovať, predpisovať liečbu alebo liečiť akékoľvek ochorenie, chorobu alebo poranenie tela. Autor nenesie žiadnu právnu zodpovednosť za akúkoľvek stratu, poškodenie alebo zranenie, buď spôsobené alebo údajne spôsobené, voči akejkoľvek osobe alebo právnickej osobe, na základe informácií obsiahnutých na tejto stránke. Informácie tu odprezentované v žiadnom prípade nenahrádzajú konzultáciu s lekárom. Osoba trpiaca na akékoľvek ochorenie, chorobu alebo poranenie by mala konzultovať kvalifikovaného poskytovateľa zdravotných služieb.